Pole pełne złota

Witam!

Bardzo się cieszę, że mogę już po raz drugi zaprosić Was do obejrzenia efektów mojego projektu „Dwa obiektywy – dwa spojrzenia”, który mogę współtworzyć z moimi znajomymi/czytelnikami 😉

Tym razem jego realizacja była dużo trudniejsza, gdyż mieliśmy do czynienia z mniej sprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. Można by się przyczepić, że przecież dobry fotograf powinien dać sobie radę w każdych warunkach. Owszem. Jednak będą dwa „ale”. Po pierwsze, żadne z nas nie jest profesjonalnym fotografem. Po drugie do każdych warunków można się przygotować, o ile ma się pewność, że będą właśnie takie a nie inne. Gorzej trochę, jeśli te warunki zmieniają się co chwilę i to jeszcze inaczej, niż zostały przewidziane w dobrych, szczegółowych prognozach.

W tym miejscu chciałabym podziękować wszystkim uczestnikom za cierpliwość, w miarę sprawne podejmowanie decyzji w kwestii ucieczek przed deszczem oraz wsparcie i bieganie za mną z parasolem, żeby pomimo opadów możliwe było zrobienie zdjęć bez zmoczenia sprzętu.

Podobnie jak w przypadku pierwszego wpisu z cyklu „Dwóch obiektywów”, dysponowaliśmy różnym sprzętem, stąd fotografie mogą i będą się różnić jakością. Jednak nie jakość jest tu ważna, a raczej różnica w spojrzeniu dwóch różnych osób na tą samą okolicę.

Ruszamy!

Ostatni raz to miejsce odwiedziłam łaaaaadnych parę lat temu. Bazylika była wtedy we wczesnym stadium budowy. Jedyne co pamiętam z tamtych czasów to Golgota, którą widząc oczami dziecka zapamiętałam jako coś olbrzymiego. I mało urodziwego. I w tej ostatniej kwestii niestety nic się nie zmieniło.

1.

foto19

To co zapamiętałam ma niewiele wspólnego z tym co jest teraz. Teraz jest pole, pole, zielone pole i… BACH! Góra złota. Olbrzymia góra złota. W promieniach słońca mieni się złotym blaskiem Bazylika.

2.

foto2_2_2

3.

foto5

4.

foto18

Generalnie jakoś tak za dużo tego wszystkiego. Za dużo zdobień, za dużo złota, za dużo ludzi, za dużo sklepów, sklepików, kramów…

5.

foto3

6.

foto17

7.

foto13

W dalszym ciągu mam problemy z fotografowaniem architektury, dlatego w takich sytuacjach staram się skupiać bardziej na detalach, aniżeli na całej bryle. Albo wkomponować w kadr przyrodę.

8.

foto9

9.

foto10

10.

foto14

Jasne, że zdarzają się podobne ujęcia, czasem ktoś się kimś zainspiruje, ale tego się nie uniknie w momencie gdy wyruszamy w plener razem. Mam też w planach takie „odcinki” 2 obiektywów, kiedy to będziemy w różne dni wybierać się w umówione miejsce.

11.

foto15

12.

foto22

13.

foto11

Dużo różnic w naszych zdjęciach wynika z faktu, iż fotografujemy zupełnie innym sprzętem, o zupełnie innych możliwościach. Ja mam przewagę w postaci zoomu, tymczasem mój kompan mógł korzystać z uroków macro. Jedyne „macro” (w cudzysłowie, ponieważ koło macro to to nie leżało nawet), które jestem w stanie wyciągnąć z mojego sprzętu możecie zobaczyć w punkcie 15. i 16.

14.

foto21

15.

foto8

16.

foto7

Nawet na różnych roślinkach się skupialiśmy 😉

17.

foto12

Pomimo wariującej pogody i nie najlepszego samopoczucia, znów miałam ogromną frajdę przygotowując materiał do Dwóch obiektywów 😉 Mam nadzieję, że fotografie ucieszą Wasze oko 😉

Trzymajcie się!

dancewiththecamera

ROZWIĄZANIE ZAGADKI Z UBIEGŁEJ SOBOTY:

Zdjęcie zostało wykonane w bramie przy ul. Mazowieckiej. Jest to projekt J. Rajkowskiej, pt. „Termometry i szklanki”. Następnym razem muszę przygotować coś trudniejszego, bo z tym uporaliście się bez większego problemu.

 

2 Comments Add yours

  1. El Burro pisze:

    Mnie też to miejsce nie przypadło do gustu, ale Wasza wspólna fotorelacja jak najbardziej:).
    Szczerze mówiąc wygląda ciekawiej niż w rzeczywistości, ale to moja prywatna opinia.

    1. Myślę, że mogę się również wypowiedzieć w imieniu mojego kompana: miło NAM to słyszeć 😉

Skomentuj

