Górują nad miastem

Witajcie!

Dziś kolejny wpis dla miłośników Bydgoszczy 😉 Zapraszam do spaceru 😉


Na początek zagadka. Nie wiem czy łatwa, czy też trudna. Zadziwiacie mnie – to co mi się wydaje trudne, dla Was jest łatwe, a to co ja uważam za łatwe to Wam sprawia trudność 😉 Dlatego już dam sobie spokój z określaniem stopnia trudności i przejdę do sedna.

Fotografia na dziś:

7_11

Gdzie zostało wykonane powyższe zdjęcie? Na odpowiedzi czekam do następnej soboty – do tego czasu wszystkie komentarze ze strzałami/odpowiedziami będą ukryte.

Powodzenia! 🙂


Tymczasem ruszamy na obiecany spacer!

DSC_7294_1_21

(Kościów p.w. Wniebowzięcia NMP)

Tym razem skupiłam się na górujących nad miastem wieżach Kościołów. Określenie „wieże” jest może nie do końca trafne, gdyż nie wszystkie fotografie przedstawiają tak naprawdę wieżę, jest również kopuła czy po prostu fragment dachu. Ale mam jednak nadzieję, że pomimo tego zagmatwanego wstępu – łapiecie o co chodzi 😉

DSC_7282_1_11

(Kościół p.w. ss. Piotra i Pawła)

Wędrując przez miasto starałam się fotografować z różnych zakątków, żeby nie robić samych nudnych ujęć stojąc vis-a-vis Kościoła.

DSC_8322_3_41

DSC_8331_1_53

(Kościół p.w. Świętej Trójcy)

Bardzo mnie irytuje, że jak już znajdzie się fajne miejsce do zrobienia zdjęcia to mam 100% pewność, że albo będzie kompozycję psuł znak drogowy, albo latarnia. Takie życie.

DSC_9732_2_11

(Kościół św. Andrzeja Boboli)

DSC_9738_1_11

(Kościół p.w. ss. Marcina i Mikołaja)

Dziś tak bardzo krótko i zwięźle, gdyż wena twórcza, zobaczywszy to piękne słońce za oknem, uciekła na świeże powietrze i za nic nie chciała wrócić! O, niedobra!

DSC_9684_2_12

DSC_9781_1_22

DSC_9786_2_31

(Bazylika Mniejsza św. Wincentego a Paulo)

Dzięki za wspólny spacer!

Pozdrawiam!

dancewiththecamera

16 Comments Add yours

  1. Mnich pisze:

    Tyle czekałem na następną zagadkę, a Ty tu wywalasz coś takiego!!! Gdzie Ty się szlajasz?! Tyle razy łaziłem pod nimi na Placu Wolności, ale nigdy ich nie wypatrzyłem. Za to – pełen podziw. Ale Ty mobilizujesz do rozglądania się!

    1. Nigdzie się nie szlajam tylko grzecznie chodzę po mieście 😀 I się rozglądam 😉 I Tobie polecam to samo!

  2. El Burro pisze:

    🙂

  3. Mnich pisze:

    Znowu i znowu spoglądam co jakiś czas na to Twoje zagadkowe zdjątko i nadziwić się nie mogę, jak takie coś się uchowało… Nawet trudno byłoby mi uwierzyć, gdyby ktoś mi o tym tylko powiedział… Dla mnie to najlepsze zdjęcie Bydgoszczy za czasów obecnych władz, jakie w życiu widziałem!

    1. A widzisz 😉 Jeszcze wielu rzeczy z pewnością nie widziałeś.

  4. budzu pisze:

    To ze znakiem jest fajne, tylko szkoda, że znak jest tyłem:) nawet pasuje do zdjęcia^^ Wieża wygląda zza domków jakby coś zbroiła, więc znak zakazu byłby jak najbardziej na miejscu:D

    1. Przyznam, że robiąc to zdjęcie nie przyszła mi do głowy taka interpretacja. Owszem, w tym kadrze akurat znak mi tak nie przeszkadzał, ale generalnie zwykle tak jest, że znaki/latarnie/linie wysokiego napięcia tak paskudnie się wkomponują, że psują cały kadr 🙂

      1. budzu pisze:

        Moje interpretacje mają tendencje do przychodzenia do głowy tylko i wyłącznie mi:p na szczęście zajęcia z wciskania na siłę sposobu rozumienia wszystkiego skończyłam jakimś cudem ponad 5 lat temu:D Odnośnie psucia kadru przypomniały mi się te samochody zatrzymujące na światłach 😀

        1. Nie lubię Cię! Ja już zdążyłam o tych samochodach zapomnieć! 😀

  5. rokita pisze:

    jak dla mnie bardzo, ale to bardzo trudna ta zagadka. Nigdy nie byłam w tym miejscu, bo gdybym była to na pewno bym o tym pamiętała. Niech sobie mówią co chcą, ale Bydgoszcz i tak jest piękna 😉

    1. Byłaś w tym miejscu nie raz – masz moje słowo 😀 Ja przechodziłam tam nie raz i tego nie zauważyłam, nawet wtedy, kiedy już wiedziałam, że to tam jest 😀

  6. rokita pisze:

    Wujek google podpowiada mi, że to „dżinsy Andrzeja” z Placu Wolności, i że są tam już od 2007 roku, ale tak szczerze, mimo, że byłam tam tysiące razy to nigdy nie zwróciłam na nie uwagi.

    1. I ma rację 😉
      Niby nie są jakoś zakamuflowane, ale sama też miałam problem je znaleźć 😉

  7. rokita pisze:

    Ha, znalazłam, nie żebym poszła specjalnie 😛 akurat byłam w okolicy ;D potwierdzam są i prezentują się wspaniale!

    1. Ale skubane nie rzucają się w oczy, nie? 😀

Skomentuj

