Wrocław wyspowy

Witajcie!

Dziś zabieram Was na trochę dalszy spacer. Przyłączycie się? 😉

Tym razem odwiedzimy pewien rejon Wrocławia. Pokręcimy się wokół Ostrowa Tumskiego i okolicznych wysepek. Niech tylko pogoda Was nie zmyli – zdjęcia były robione już jakiś czas temu 😉

DSC_7801_2_21

DSC_7810_3_32

(Archikatedra wrocławska, św. Jana Chrzciciela)

To była moja pierwsza wizyta w tym mieście. Nie miałam za dużo czasu, bo tylko niestety jeden dzień, więc siłą rzeczy zobaczyłam jedynie niewielki fragment Wrocławia. Ale to mi wystarczyło, aby utwierdzić się w przekonaniu, że warto tam wrócić!

DSC_7819_1_51

DSC_7818_1_41

Nastawiliśmy się między innymi na szukanie słynnych wrocławskich Krasnali, ale wyszło nam to średnio i pomimo posiadania dokładnych informacji to w sumie w tej wyspowej części miasta nie znaleźliśmy ich zbyt wiele.

DSC_7831_1_21

DSC_7805_2_13

(Kościół św. Krzyża)

DSC_7848_1_62

Spodobało mi się to miejsce 😉

DSC_7839_1_271

(Most Tumski)

DSC_7836_1_11

Na Moście Tumskim oczywiście nie mogło zabraknąć kilku ton kolorowego złomu…

DSC_7853_1_31

(Wyspa Piasek)

DSC_7856_1_61

(Widok z Kładki Piaskowej na Wyspę Młyńską)

Bardzo podobają mi się takie wyspy w środku miasta. Ma to swój niepowtarzalny klimat. My mamy naszą Wyspę Młyńską, a Wrocław takich dobrze zagospodarowanych wysepek ma kilka, połączonych szeregiem mostów i kładek. Fajna sprawa.

DSC_7871_1_41

(Widok z Bulwaru Xawerego Dunikowskiego na Ostrów Tumski)

W tym miejscu przerywam nasz dzisiejszy spacer. To oczywiście nie są wszystkie zdjęcia jakie mam z mojego jednodniowego wypadu. Możecie spodziewać się w przyszłości kolejnych kadrów z Wrocławia. A jeśli ktoś z Was zastanawia się, czy nie odwiedzić miasta Krasnali, to z czystym sercem mogę polecić.

Pa!

dancewiththecamera

9 Comments Add yours

  1. rokita pisze:

    Byłam, widziałam. Co prawda też tylko przelotem i baaaardzo dawno temu, ale zawsze 😛 Wrocław kojarzy mi się z dużą ilością zieleni, parków, drzew, nie wiem dlaczego, ale tak właśnie pamiętam to miejsce. No są też oczywiście wspaniałe zabytki, co widać na zdjęciach 🙂 (trzecie ujęcie archikatedry boskie) no i krasnale, wydaje mi się, że kiedy tam byłam to właśnie dopiero co się pojawiły. Jest też bardzo fajne stare miasto z fontanną i w sumie tylko tyle udało mi się tam zobaczyć, także może kiedyś się tam jeszcze wybiorę 😉 Co do tony kolorowego złomu to niektórzy twierdzą, że Bydgoszczanie zapożyczyli tę tradycję właśnie od mieszkańców Wrocławia 🙂

    1. Wybierz się bo warto! 🙂

  2. Mnich pisze:

    A czemu akurat mielibyśmy zapożyczyć tą tradycję z Wrocławia? Przecież w Krakowie też jest taki most i w innych polskich miastach już chyba też…. Myślisz, że Wrocław mógł być pierwszy? Ogólnie bardzo mnie ciekawi, skąd wziął się pomysł na kłódkę…

    1. Generalnie ktoś już przy ostatnim poście nt. Bydgoszczy wspominał, że tradycja kłódek zaczęła się w Kolonii. Mi się natomiast wydaje, że z Florencji. Być może – choć nie mam wiedzy na ten temat – Wrocław był pierwszym miastem w Polsce, gdzie pojawiły się te kłódki, stąd może twierdzenie, że zapożyczyliśmy to z tego właśnie miasta. Nie wiem, gdybam tylko 😉 A czemu w ogóle kłódka? Wiem tylko, że ma to symbolizować nierozerwalną miłość, czy coś takiego. Zamykasz, kluczyk wyrzucasz do wody i bach! Masz gwarancję. Oczywiście ironizuję, choć wiele par jak widać w to wierzy. A potem, jak coś pójdzie nie tak, trzeba pod osłoną nocy (żeby nikt nie widział!) nurkować na dnie rzeki po kluczyk albo piłować kłódkę.

  3. Mnich pisze:

    Rewelacja! Dzięki! 🙂

  4. rokita pisze:

    Nie wiem, usłyszałam kiedyś taką informacje, ale gdzie? Nie mam pojęcia…

    1. Ja ostatnio gdzieś czytałam, że faktycznie Wrocław był pierwszy w Polsce…

  5. lMdm pisze:

    Piękne zdjęcia. Klimat w obrazach. Kraków, Warszawa – tu na pewno są kłódki, te krakowskie bywają ewakuowane osobliwym sposobem cięcia… mostu. Forma palenia mostów?

    1. Nie powiem, ciekawy sposób pozbywania się kłódek… Ale cieszę się, że zdjęcia przypadły do gustu! 🙂

Skomentuj

