Trochę zieleni i wody dla ochłody

Cześć!

Przychodzę z kolejną porcją zdjęć z Bydgoszczy. I oczywiście – z zagadką. A jakże!

Tak więc moi mili – gdzie zostało wykonane poniższe zdjęcie?

DSC_8321_1_73

😀

Na Wasze rozpaczliwe próby rozwiązania zagadki czekam do soboty 😀


A tymczasem… Bydgoszcz! Z racji panujących upałów dziś będzie trochę zieleni i wody dla ochłody. Dobra, dobra, może te drzewa jakoś szczególnie usiane liśćmi nie są, ale jest park. O!

Na początek kilka kadrów z Parku im. Kazimierza Wielkiego.

DSC_8286_2_21

Ostatnio coś obiło mi się o uszy, że podobno można gdzieś wypożyczyć łódkę i odbyć rejs po tym jakże ogromnym stawiku. Jeśli to prawda, to jest to jakiś bajer, ale osobiście nie chciałabym, żeby oczy wszystkich spacerujących, odpoczywających, podciągających skarpety do połowy łydki, bawiących się na placu zabaw czy jedzących lody przechodniów skupione były na mnie, walczącej z żywiołami na środku tegoż akwenu…

DSC_8292_3_31

DSC_8289_2_12

A sam park… Może to nic specjalnego, ale ja mam do tego miejsca sentyment. Z różnych powodów 😉

Teraz przemieszczamy się nad Brdę, w okolicę „nowego” mostu tramwajowego.

DSC_8306_1_41

Wszystko fajnie, ale trochę bez sensu, że idąc bulwarem tylko z jednej strony można na ten most wejść. Z drugiej zaś jest tylko podjazd dla rowerów. Może nie jest to pomysł z tych bardziej kreatywnych, typu serpentyna w ramach ścieżki rowerowej, niemniej jednak… zdecydowanie wygodniej robiłoby się zdjęcia z tej przeznaczonej dla jednośladów strony 😀 O fotografujących nikt nie myśli!

DSC_8308_1_52

DSC_8309_3_63

I szybkie spojrzenie w kierunku odremontowanej już dziś Śluzy Miejskiej. Muszę się tam wybrać i ocenić efekty przeprowadzonych prac remontowych 😀

A ostatnie zdjęcie jest dowodem na to, że czasem naprawdę warto mieć przy sobie aparat. Wiecie gdzie to? 🙂

DSC_0577_1_12

To było chyba jedyne zdjęcie zrobione tego dnia. Ale nawet dla tego jednego warto było taszczyć ze sobą te kilka nadprogramowych kilogramów. I choć może po fotografii tego nie widać, ale słońce przyświecało naprawdę mocno i spłakałam się jak bóbr próbując zrobić kilka ujęć. Nawet okulary przeciwsłoneczne nie pomagały. Ale nikt nie mówił, że będzie łatwo 😉

Może macie propozycję, jaki zakątek Bydgoszczy mam następnym razem odwiedzić? Dajcie znać w komentarzach!

Zapraszam do przyłączenia się do zabawy i rozwiązywania zagadek!

Cheers!

dancewiththecamera

13 Comments Add yours

  1. rokita pisze:

    Płaskorzeźba znajduje się na ul. Czartoryskiego, kawałek za szkołą (nie wiem jaką), niedaleko zieleni miejskiej. Mój tata pracował dom obok i chodziłam tamtędy do pracy mojej mamy, także jak najbardziej znowu trafiłam na dobrze znane mi miejsce 😀 Nie wiedziałam tylko, że to pozostałości po łaźni miejskiej i że stał tam bydgoski manneken pis, także mimo, że zagadka była dla mnie łatwa to i tak nauczyłam się czegoś nowego i takie zagadki bardzo lubię :p

    1. Oczywiście to poprawna odpowiedź, gratulacje! 🙂

  2. rokita pisze:

    Zdjęcia jak zwykle świetne, nie ma się do czego przyczepić 😛 więc na ten temat nie będę się zbyt wiele wypowiadać…hmmm jaki zakątek Bydgoszczy masz odwiedzić? Ucieszyłabym się gdybyś oprowadziła mnie po Fordonie, bo tak na dobrą sprawę nie zbyt wiele widziałam, a jeszcze mniej o nim wiem 🙂

    1. Fordon? To jest do zrobienia, aczkolwiek mimo wszystko Fordon raczej mi się kojarzy z blokowiskami/domkami i innymi mało ciekawymi miejscami. Ale skoro jest takie życzenie, to coś wymyślę 😉 Życzenie stałego czytelnika jest dla mnie… no, może nie rozkazem, ale na pewno wyzwaniem, którego ciężko nie podjąć 😉

  3. rokita pisze:

    A dziękuje bardzo, w takim razie czekam na spacer po Fordonie, bo jestem niezmiernie ciekawa co wymyślisz 🙂

    1. Coś wymyślę na pewno. Mam zresztą wytrwałego pomocnika, który lubi spacerować w różne miejsca i mam nadzieję, że mi pomoże 😉 Ale myślę, że nie ukaże się to w pierwszą sobotę września. Już w kolejce czeka coś, czego cały czas nie udaje mi się w pełni zrealizować i jestem zdeterminowana, żeby w końcu się to pojawiło! 😀

  4. El Burro pisze:

    Bardzo ciekawy wpis:).

    Jeśli chodzi o sugestię miejsc – chciałbym zobaczyć fotorelację ze spaceru po Sielance, a także Bielawach, bo to jedne z moich najbardziej ulubionych miejsc w Bydgoszczy:)

    1. 😉 Prosisz to będzie Ci dane 😉

  5. Gruby pisze:

    dawne łaźnie i płaskorzeźba na nich.
    pierwszy 😛

    1. Niestety nie pierwszy, tylko drugi 😉 Wszystkie komentarze ze strzałami/rozwiązaniami zagadek są ukryte, do czasu podania rozwiązania, tzn. za każdym razem do następnej soboty. Ale gratuluję, bo to poprawna odpowiedź. Tylko prośba na następny raz, abyś podawał również ulicę, przy której znajduje się budynek/pomnik/itp. 😉

  6. Mnich pisze:

    MAM!!! Na bocznej ścianie kamienicy na Czartoryskiego! Kiedyś sam chciałem Ci to zaproponować, później zapomniałem i nie mogłem sobie przypomnieć! 😀

    1. No tak, a alzheimer nie podpowiadał 😛 Ale gratki, bo to poprawna odpowiedź 😉

      1. Mnich pisze:

        No tak, Alzheimer! – To to jest ten Niemiec, który wszystko mi chowa…

Skomentuj

