Florencja – miasto dobrych wspomnień

Buon giorno!

Dziś zabieram Was na małą wycieczkę do stolicy Toskanii! Jesteście zainteresowani? Jeśli tak, to zapraszam 😉 A jeśli nie to są dwie opcje: albo się przemęczyć do końca, albo krzyżyk w prawym górnym rogu 😉

Na wstępie chcę przeprosić za jakość zdjęć – były robione w początkowym okresie moich przygód z aparatem. Ładnych parę lat temu. Dobra, lecimy do Florencji!

dwtc_rzekaarno

(Rzeka Arno)

A właściwie jedziemy, bo dostałam się tam autokarem. To były dłuuuuugie i męczące godziny jazdy. Ale było warto, bo w tym mieście zakochałam się od pierwszego wejrzenia

dwtc_katedradelfiore

dwtc_katedrakwietna

(Katedra Santa Maria del Fiore)

Ogromne wrażenie zrobiły na mnie tamtejsze fasady niektórych kościołów, wykonane z marmurów o 3 kolorach. A Katedra Matki Boskiej Kwietnej wraz ze swoją ośmiokątną „kopułą” wyraźnie góruje nad miastem, co będzie zauważalne na – zamieszczonej w dalszej części wpisu – panoramie zrobionej z Placu Michała Anioła.

dwtc_slynnadzwonnicagiotto

(Dzwonnica Giotto)

Zaraz obok katedry jest również dzwonnica, utrzymana w tym samym stylu. Nie jestem jakimś miłośnikiem gotyku, neogotyku i w ogóle architektury jako takiej, ale Katedra mnie zachwyciła. W sumie inne zabudowania też.

dwtc_mostzlotnikow

dwtc_pontevecchio

(Ponte Vecchio)

Ale Katedra to jeszcze nic! Przez środek Florencji przepływa rzeka Arno. A jak jest rzeka, to muszą być też i mosty. Duuuużo mostów. Oczywiście najładniejszy (moim zdaniem) i najsłynniejszy jest Most Złotników. Jest to najstarszy most we Florencji, niegdyś zajęty przez handlarzy mięsiwem i skórami, a później przez złotników i innych takich od wszelkich świecidełek. Dziś most tętni życiem zarówno za dnia, jak i po zmroku. No dobra, nie wiem czy konkretnie dziś i w tej chwili tętni, ale tak ogólnie jak byłam tam to tętnił przez cały czas, więc nie widzę powodu, by miało być inaczej. No.

dwtc_wieczornezycienapontevecchio

O, o, to właśnie zdjęcie zrobiłam siedząc na krawężniku na tymże moście i słuchając różnych znanych i nieznanych utworów w wykonaniu faceta z gitarą. Włocha. Z rewelacyjnym głosem. Nie dam sobie ręki obciąć, ale jestem prawie pewna, że spędzałyśmy tam każdy wieczór. Nie muszę chyba dodawać, że oprócz nas były tam dziesiątki (jak nie setki!) innych bawiących się osób? Tam czas płynął inaczej. Przyjemniej. Spokojniej. Cudowniej. Ach! ❤

dwtc_florencjamiastomostow

dwtc_florencjamiastempieknychzachodow

A jak jeszcze do tego spokoju i wspaniałego śpiewu dodać taaaaaaaakie zachody słońca, to to po prostu raj.

dwtc_wzgorzemichalaaniola

(Piazzale Michelangelo)

dwtc_widokzewzgorza

(Widok z Piazzale Michelangelo)

Kolejne miejsce godne uwagi to Plac Michała Anioła. Oprócz przyjemnie otaczającej zieleni w drodze na wzgórze i posągu Dawida w stroju adamowym na szczycie, czeka tam również wszystkich wytrwałych fantastyczny widok. Zapierająca dech w piersiach panorama miasta.

dwtc_niebieskakopulasynagogi

(Synagoga)

dwtc_placgiuseppepoggi

(Wieża na Piazza Giuseppe Poggi)

Nie wiem jak Wy, ale ja się we Florencji zakochałam ❤ Fantastyczne miejsce, cudne widoki, wspaniałe wspomnienia, dobre wina, lody, pizze, makarony! Mam nadzieję, że jeszcze uda mi się tam kiedyś wrócić, powspominać, posłuchać pięknego śpiewu na Ponte Vecchio i porobić jeszcze więcej zdjęć! Dużo lepszych zdjęć!

Ciao!

dancewiththecamera

6 Comments Add yours

  1. Rozmarzyłam się

    1. Ja trochę też – pisząc 😉

  2. Mona Te pisze:

    Nie wiem czemu przepraszasz za zdjęcia, według mnie są naprawdę dobre i pokazują to całe piękno, którego doświadczyłaś… 😀 Marzę, by się kiedyś tam wybrać 🙂

    1. Przepraszam, bo uważam, że zdecydowanie odbiegają jakością od tych robionych aktualnie. Ale cieszę się, że się podobają 😉 I życzę spełnienia marzenia 😉

  3. Mnich pisze:

    Ujęcia jak z Assasin Creed… Jest ta wieża, z której skakał… Też się rozmarzyłem…

  4. Mnich pisze:

    …I wychodzi na wierzch, że nie grałem w tą grę: zrobiłem błąd w nazwie (Assassin’s Creed)…

Skomentuj

