Podbijamy Imperium!

Buon giorno!

Dziś ponownie odwiedzimy kraj kawą, oliwą i winem płynący! Zapraszam!

Ostatnio zwiedziliśmy fragment Toskanii, więc tym razem przenosimy się do Lacjum (z jednym małym oszustwem, ale o tym później 😛 ). Konkretnie – do Rzymu!

Już na wstępie uprzedzam, że nie będzie tutaj fotografii samych największych rzymskich perełek. Raczej tak pół na pół – te znane bardziej i te trochę mniej 😉

dwtc_ruinyswiatynisaturnina

(Ruiny świątyni Saturnina, Forum Romanum)

dwtc_forumromanum

(Forum Romanum)

W Rzymie byliśmy jakieś 3-4 dni, nie pamiętam dokładnie. Nie mieliśmy aż tak dużo czasu na zwiedzanie miasta, ponieważ braliśmy udział w różnych spotkaniach i konferencjach. Nawet byliśmy na audiencji u Benedykta XVI! Stąd też czas na podbój Imperium był ograniczony.

dwtc_hiszpanskieschody

(Schody Hiszpańskie)

Udało nam się jednak zobaczyć przynajmniej część z tych popularniejszych miejsc. Rzym zrobił na mnie wrażenie, choć nie tak ogromne jak Florencja.

dwtc_ołtarzojczyznynaplacuweneckim

(Ołtarz Ojczyzny na pl. Weneckim)

We Florencji czas płynął mi tak spokojnie, tymczasem w Rzymie wszystko wydawało się w ciągłym ruchu. Wszystko pędziło!

dwtc_zamekimostswaniola

(Zamek i Most św. Anioła)

dwtc_sacrocuoredigesu

(Sacro Cuore di Gesu)

Być może takie były moje odczucia, ponieważ sami byliśmy w biegu – uczestniczyliśmy w różnych wydarzeniach i przy okazji chcieliśmy jak najlepiej wykorzystać ten wyjazd i jak najwięcej zobaczyć. Może.

Niemniej jednak Rzym ma swój urok 🙂

dwtc_fajnydomgdzieswrzymie

(Fajny budynek ❤ )

dwtc_palmagdzieswrzymie

Gdybym miała wybrać jedno miejsce, które najbardziej mnie zauroczyło, to chyba wybrałabym Piazza di Trevi – plac na którym mieści się słynna fontanna to jedno z najbardziej magicznych miejsc w Rzymie. Przyciąga tłumy ludzi, o każdej porze dnia i nocy, którzy wrzucają monety do wody aby „zagwarantować sobie” powrót do Rzymu w przyszłości. Fontanna ta padała również ofiarą dowcipnisiów, którzy urządzali sobie różne happeningi i farbowali wodę lub też robili sobie „piana party” :/

dwtc_fontannaditrevi

dwtc_ditrevinoca

dwtc_ditrevi

(Fontanna di Trevi)

A na koniec wycieczki, tak jak zapowiedziałam – małe oszustwo. Otóż zapodziały mi się jeszcze 2 zdjęcia z Toskanii, a dokładniej z Pizy. Jako że to raczej na razie koniec moich zdjęć z Włoch, to postanowiłam te dwie fotografie zamieścić tutaj – w przeciwnym razie nie pojawiłyby się w ogóle. Wybaczycie mi to oszustwo, nie? 😉

dwtc_wiezawpizie

(Krzywa Wieża w Pizie)

dwtc_katedrawpizie

(Katedra w Pizie)

Mam nadzieję, że zdjęcia Wam się podobały.

Jeśli chcielibyście zwiedzić ze mną inne zakątki świata, to na blogu pojawiły się już kadry z Hiszpanii oraz dwa wpisy o Bornholmie – wpis z krajobrazami, jak i ogólny misz-masz.

Ciao!

Martyna

4 Comments Add yours

  1. rokita pisze:

    Oj, zazdroszczę. Jeszcze nie byłam we Włoszech, marzy mi się Florencja, Wenecja i inne.

    1. Dobre marzenia! Spróbuj dążyć do ich spełnienia 🙂

  2. Piękne zdjęcia, moje były robione jeszcze analogowym aparatem, kiedy miałam dopiero 14 lat i oglądając zdjęcia czuję niedosyt. Oj będzie trzeba wybrać się pewnego dnia jeszcze raz do Włoch 🙂

    1. Nie pozostaje nic innego jak wybrać się raz jeszcze do Włoch 🙂

Skomentuj

