Spokojna niedziela w mieście mocnego brzmienia

Witam!

Dziś będzie krótka wycieczka na południe od Bydgoszczy (i lekko na zachód), do jednego z miast województwa wielkopolskiego. Choć wielu zna je z mocnych brzmień, to mi jednak wydało się ono spokojne i raczej… wymarłe.

Mowa oczywiście o Jarocinie, gdzie spędziliśmy jeden dzień, bo ściągnął nas tam mały biznes 🙂

DSC_0233_1_41

DSC_0230_1_11

(Ratusz na rynku i jednocześnie siedziba muzeum regionalnego)

Biznes był naprawdę krótki, a przy okazji pogoda dość zmienna, więc nie mam niestety zbyt dużo zdjęć.

DSC_0228_1_82

DSC_0211_1_22

DSC_0206_1_12

(Kościół pw. św. Marcina oraz figura św. Wawrzyńca)

Wnętrze kościoła bardzo barokowe, co właściwie zawsze oznacza, że nie będzie mi się kościół podobał. Niestety nie inaczej było w tym przypadku. Nie lubię tego przepychu, „barokowych kształtów” *wink wink*… Za to z zewnątrz jak dla mnie jak najbardziej OK. Dużo czasu spędziłam na fotografowaniu w krużganku.

DSC_0216_1_42

DSC_0213_1_32

Coś mnie dziś zdjęcia do pionu postawiły 😛

DSC_0225_1_63

DSC_0224_1_52

I pewnie nikt się ze mną nie zgodzi, ale ja uważam, że drzwi były urocze 🙂

DSC_0227_2_32

DSC_0226_2_72

Dookoła kościoła mnóstwo zieleni.

DSC_0210_1_21

DSC_0209_1_11

Później zrobiliśmy małą rundkę po rynku i okolicznych uliczkach, ale miasto sprawiało wrażenie wymarłego. Gdzieniegdzie ktoś się przechadzał, ale ogóle było raczej pusto. I smętnie. Była to połowa czerwca więc nie wiem, może ludzie prysnęli gdzieś na wakacje…

DSC_0231_1_11

Co mi się rzuciło w oczy to to, że niektóre kamieniczki przy rynku mają bardzo wyraziste, mocne i ciekawe kolory. Żółć, róż, zieleń a nawet niebieski. Mocny niebieski. To trochę ożywia okolicę.

DSC_0241_1_92

(Kościół poewangelicki pw. św. Jerzego)

Na koniec ciekawe ażurowe zwieńczenie wierzy kościoła poewangelickiego. Nie widziałam niestety jak wygląda w środku, bo chyba był zamknięty.

To koniec zdjęć. Jak sami widzicie nie mam ich za dużo.

Jeszcze mam małe ogłoszenie – jakby na moim fanpage’u na fb zbyt wiele się nie działo to przepraszam, ale coś mi zastrajkował i nie za wiele mogę zrobić. Nie wiem o co chodzi i w wolnej chwili spróbuję to rozgryźć. Doszły mnie słuchy, że innym działa on normalnie, ale niestety mi nie…

Tyle na dziś.

Pa!

Martyna

Skomentuj

