My się starzejemy – Toskania nie

Po wielu miesiącach posuchy w tej kategorii czuję niezmierną radość z faktu, że mogę do Was wrócić z nowym wpisem! W końcu się udało!

Wracam z „Dwoma obiektywami”! Tęskniliście? 🙂

To, że dzisiejsze porównanie się w ogóle pojawiło zawdzięczamy przypadkowi. Głupio takiej okazji nie wykorzystać, ale biłam się z myślami, czy to dobry ruch. Jak zobaczyłam zdjęcia drugiego fotografującego to mnie – delikatnie mówiąc – zawstydziły. Ale biorę to na klatę żałując jedynie, że sama na takie kadry nie wpadłam.

Tym razem fotografowaliśmy przy różnych warunkach atmosferycznych, porównywalnym sprzętem, więc nie powinno być dużych różnic w jakości (jednak nie jakość jest tu ważna, a raczej różnica w spojrzeniu dwóch różnych osób na tą samą okolicę), natomiast materiał z tych dwóch obiektywów różni… kilka ładnych lat. Dzięki temu będziecie mogli na własne oczy zobaczyć, że choć my się starzejemy, to Toskania wcale nie.

O samych obiektach znajdujących się na zdjęciach nie będę się jakoś rozpisywać – chcących poczytać więcej odsyłam do wcześniejszego włoskiego wpisu.

Poniżej znajdziecie po 8 zdjęć ode mnie oraz od mojego kompana, zestawionych w pary w celu porównania.

1.

dwtc_2OToskania1

U góry jeden z moich faworytów tych „Dwóch obiektywów”. Krzywa wieża wyglądająca nieśmiało zza katedry. Na dole sztampowy kadr – nie popisałam się 😉

2.

dwtc_2OToskania2

3.

dwtc_2OToskania3

Uchwycenie katedry we Florencji jest trudne, ze względu na dość ciasne zabudowania wokół i zawadzające Baptysterium (jego cień widać na prawej fotografii). Dlatego też przymknijcie oko na widoczne po bokach zdjęć fragmenty innych budynków 🙂

4.

dwtc_2OToskania4

W tym przypadku dobrze widać, że choć nasze wizyty we Florencji dzieliło kilka lat, to jednak na niektóre budynki patrzyliśmy podobnie 🙂

5.

dwtc_2OToskania5

Znów wypadłam blado ze swoim mało oryginalnym kadrem en face.

6.

dwtc_2OToskania6

W tym przypadku boleśnie dają o sobie znać różnice w warunkach atmosferycznych oraz porze dnia, w której zdjęcia były robione. Na zdjęciu most Złotników z dwóch stron 🙂

7.

dwtc_2OToskania7

Tutaj ciekawostka. Fotografie robione w odstępie kilku lat praktycznie z tego samego miejsca. Widzicie u góry pomarańczową kamienicę? Jej dolne partie widać również na dolnym zdjęciu. Również fragment pomostu dla wioślarzy widać po lewej stronie dolnej fotografii. Całkowity przypadek, którego dopatrzyłam się również przez przypadek. A każdy z nas sfotografował inny obiekt pływający.

8.

dwtc_2OToskania8

I na koniec druga perełka. W ostatniej chwili uchroniłam górne zdjęcie od zniknięcia na zawsze z dysku jego autora. „Bo nieostre przecież”. Kurka, murek jest ostry a w tle panorama Florencji z efektem bokeh! ❤

Dzisiejsze „Dwa obiektywy” są trochę krótsze niż wcześniejsze edycje, ale tak to jest jak jest się w danym miejscu osobno. Z jednej strony to dobrze, bo wyklucza się możliwość „sugerowania” kadrów, ale z drugiej strony skutkuje to mniejszą ilością zdjęć do porównania. Coś za coś. Ja osobiście jestem zadowolona z efektu. A Wy?

Martyna

P.S. Muszę przyznać, że po latach Toskania wygląda równie pięknie, jak przed laty 😉 ❤ Starość jej służy 🙂

4 Comments Add yours

  1. rokita pisze:

    No ba, pewnie, że zadowoleni, efekt pierwsza klasa 😉 Muszę przyznać, że chyba jest remis, nie liczyłam dokładnie, ale porównując te pary zdjęć raz podoba mi się spojrzenie B.B. innym razem Twoje, duzą wagę odgrywa też kolorystyka tych zdjęć, wiem, że nie powinnam ich porównywać pod tym kątem, bo różne pory roku itd no ale 😉 Zdjęcie z bokeh – mój faworyt ❤

    1. Cieszę się, że się podoba. Już dostałam informację zwrotną od B.B. że efekt się podoba i może uda się bardziej rozruszać tę kategorię na blogu. A zdjęcie z bokeh wymiata! 🙂

  2. budzu pisze:

    Strasznie mi się podobają te serie 🙂 Nie powinnaś mieć kompleksów wstawiając swoje zdjęcia obok B.B. bo są śliczne 🙂 zwłaszcza 1, na które narzekasz :p no i 6 ♥
    Czekam na kolejne Dwa obiektywy^^

    1. No to dopinguj, dopinguj, a może częściej będą takie serie 😉

Skomentuj

