Dzikie Fordonu zakątki

Dziś opowiem Wam historię o pewnej niedzieli, która miała obfitować w fajną przygodę, a okazała się… delikatnie mówiąc – klapą. I skończyła się paskudnym bólem głowy.

Nie. Nie miałam kaca.

Pora na historię nt. wspomnianego już wcześniej drugiego spaceru z okazji Dnia Przewodnika Turystycznego…

Przypomnę niewiedzącym, iż w ramach tegoż święta w jeden weekend organizowane były w naszym regionie różne spacery z przewodnikami. Wraz z moim Asystentem 🙂 skorzystaliśmy z dwóch wydarzeń – wizyty w Exploseum oraz spaceru po Fordonie.

Ponieważ mieszkam w Fordonie, a niewiele o nim wiem, więc napaliłam się na ten spacer jak szczerbaty na suchary. Wiem, że jest tu wiele ciekawych miejsc i w sumie ucieszyłam się, że czegoś się więcej dowiem. W opisie „wydarzenia” nie było zbyt wielu szczegółów, ale była wzmianka o Wyszogrodzie. I fotografia ten Wyszogród również prezentowała. Jak nienormalna pomyślałam, że w sumie skoro spacer trwa 3h to faktycznie ze Starego Fordonu (bo przecież Stary Fordon ma trochę ciekawych miejsc, więc to logiczne że tam pójdziemy z przewodnikiem, ehe) na ten Wyszogród się można dotelepać. Zastanawiające było tylko miejsce zbiórki (przystanek przy Auchan!), ale jakoś tak z ekscytacji ten fakt wyparłam ze łba.

W dzień spaceru jak na złość pogoda się popsuła, ulewą nieboskłon straszył i w ogóle jakoś szaro, buro i ponuro było. Ale ubraliśmy się ciepło, w ostatniej chwili zdecydowałam ubrać buty mniej wyjściowe acz względnie nieprzemakalne. I ruszyliśmy.

Na przystanku formalności, srata tata i… dzida w krzaki. Zaliczyliśmy błota, bagna i pola na tyłach UTP, lasy za CO, dzikie chaszcze u podnóży górek w okolicy osiedla Eskulapa i rozmokłe trawy na górkach Fordońskich…

dwtc_bagnanatylachutp

dwtc_bagnanatylachutp2

dwtc_chaszczenatylachutp

dwtc_stawynatylachutp

dwtc_stawynatylachutp2

(Błota, bagna i pola na tyłach UTP)

Przez myśl mi nie przeszło, że będziemy się włóczyć polami, lasami, przez mokre trawy, błota i glinę. Przyznam również, z całym szacunkiem dla mojego rozszerzonego programu geografii w liceum, że dość wątpliwą przyjemnością było dla mnie słuchanie opowieści bez ładu i składu o głazach narzutowych, ciekach wodnych i żabach kumkających w krzaczorach. A jakby tego było mało wszystkie opowieści przeplatane były dygresyjkami i sucharami niskich lotów…

dwtc_chaszczenatylachutp2

dwtc_laszaco

(Las na tyłach CO)

Urwaliśmy się ze spaceru po niecałych 3 godzinach (i tak dużo wytrzymałam :P), opuszczając ostatni punkt programu, którym nawet nie wiem co było. Chyba nie żałuję tej niewiedzy. Pogoda była tak nieprzyjemna, że w parze z przekazywanymi treściami przyprawiła mnie o solidny ból głowy.

dwtc_widokzgorek2

dwtc_lasnagorkach

dwtc_widokzgorek

(Chaszcze na górkach fordońskich)

Mówiąc szczerze czułam trochę rozczarowanie, bo czegoś innego się spodziewałam. I biorąc pod uwagę głosy innych uczestników to nie byłam w tym rozczarowaniu odosobniona. Cud, że nie trafiła się żadna kobieta w butach na obcasach, bo szybko by sobie je połamała, a wraz z nimi i nogi…

dwtc_dolinasmierci

dwtc_fordonskagolgota

dwtc_fordonskagolgota2

dwtc_fordonskagolgota3

(Fordońska Golgota)

Może powiecie, że marudzę, ale w sumie jedyny pozytyw jaki udało mi się w tej sytuacji znaleźć i co starałam się powtarzać sobie jak mantrę (chyba żeby samą siebie do tego przekonać), to fakt, że przynajmniej mieliśmy długi spacer na świeżym powietrzu. W dobie dzisiejszego zapracowania ludziom często ciężko znaleźć czas na ruch na świeżym powietrzu…


I na koniec zagadka 🙂

DSC_7271_1_11

Gdzie zostało wykonane powyższe zdjęcie? Na odpowiedz czekam do 18 kwietnia do godz. 17:59. Do tego czasu komentarze dotyczące zagadki będą ukryte 🙂


Trzymajcie się ciepło!

Martyna

2 Comments Add yours

  1. El Burro pisze:

    Zagadka – Halabardnik na Cieszkowskiego;).

Skomentuj

