Bydgoszcz z innej perspektywy

Jakoś nigdy wcześniej nie wpadłam na to, aby się tam wdrapać. Jak sobie pomyślę ile czasu zmarnowałam i jak długo omijały mnie takie widoki, to aż mi się głupio robi. Nie dość, że sama jest całkiem wysoka, to w dodatku jeszcze stoi na wzniesieniu. Chyba nie ma lepszego miejsca, z którego można podziwiać panoramę naszego miasta.

dwtc_schodydowiezycisnien

Najpierw tup, tup, tup schodami…

dwtc_sciezkadowiezy

… następnie tą oto ścieżką, by stanąć przed…

dwtc_wiezacisnien

… Wieżą Ciśnień.

dwtc_spodwiezycisnien

Aby się wdrapać tam na górę…

dwtc_ipodkatemwiezacisnien

… o, o, tam właśnie, na sam szczyt. Chociaż mam ogromny lęk wysokości, to jednak…

dwtc_rzutokanaopere

… widoki rekompensują wszystko 🙂

dwtc_panoramamiasta

dwtc_wielkispinaczwoddali

Wszystko jak na dłoni – młyny, opera, Wielki Spinacz, sąd…

dwtc_miastozgory

… kamienice, bloki i…

dwtc_takasobiepanoramka

… krzaki 🙂

Pewnie nie wszyscy wiedzą, ale bilet wstępu na Wieżę Ciśnień uprawnia również do zwiedzenia…

dwtc_muzeumwodociagow

… drugiego obiektu Muzeum Wodociągów – Hali Pomp w Myślęcinku.

dwtc_hydrantymuzealne

dwtc_takatamstudnia

Nie żebym była amatorem hydrantów i pomp. Do Muzeum wybrałam się dlatego, że już któryś raz płaciłam za wstęp na Wieżę, więc grzechem było nie wykorzystać biletu w pełni… Tak więc pompy to nie mój klimat, ale wejście na Wieżę polecam każdemu.


Przedostatni punkt programu – zagadka:

DSC_8278_2_11

Powinno być proste do odgadnięcia. Zdjęcie zrobione jest w centrum miasta. Na odpowiedzi czekam do przyszłej soboty do godz. 17:59. Komentarze dotyczące zagadki będą standardowo ukryte.


A na koniec nadrabiam zaległości. I polecam:

1. Jakby ktoś się zastanawiał co to jest miłość to odpowiedź jest prosta i wyjaśniona bardzo obrazowo 🙂

2. Na Paragonie niedawno czytałam bardzo ciekawy wpis z jednej strony o tym, jaki to świat jest mały i jak można kogoś odnaleźć mimo dzielących nas setek czy tysięcy km, a z drugiej strony – jakie nietypowe sytuacje mogą nas spotkać i jak wiele radości przynieść może pomoc drugiemu człowiekowi.

3. Marzy się odrobina luksusu w samolocie? Jedyne co powiem to… WOW 🙂


To by było na tyle 🙂

Martyna

2 Comments Add yours

  1. Kusterkowa pisze:

    Jakie piękne, słoneczne miasto. 🙂 Jestem absolutnie zauroczona!

    1. W takim razie zapraszam do Bydgoszczy, żeby to słoneczne miasto zobaczyć na własne oczy. Warto! 🙂

Skomentuj

