Wiosna z Rudą – podsumowanie fotograficznego wyzwania

Jeszcze nie tak dawno temu zarzekałam się, że więcej nie wezmę na siebie tylu rzeczy. Obiecywałam sobie, że się kilka razy zastanowię, zanim zdecyduję się na kolejne wyzwanie, bla bla bla… Nie minęło dużo czasu a Ruda wyskoczyła z kolejnym wyzwaniem i niestety ambicja wzięła górę. I nie chciała słuchać, że nie dam rady, że siedzę z rozbabranym projektem, że nie będzie czasu… Skoro dałam radę z trzema wyzwaniami na raz, to czemu teraz nie mam dać rady. Mamo, zawsze ta sama śpiewka. A ja się zawsze nabieram.

No cóż, nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Trzeba było się napracować, ale niezaprzeczalnie przyniosło to pewne korzyści 🙂

Dziś pora na podsumowanie moich zmagań z wiosennym wyzwaniem Rudej. 2 miesiące, 30 zadań… Tym razem jednak nie było jako takich gotowych tematów – zamiast tego były polecenia i wskazówki techniczne jak wykonać zdjęcie. I tym mnie właśnie Natalia kupiła.

A więc jedziemy z koksem 🙂


#1 Zdjęcie wykonane z krzesła

dwtc_wiosennewyzwanie#1_zdjeciewykonanezkrzesla

Fondue z białej czekolady. Radość jak się patrzy 🙂


#2 Zdjęcie telefonem

dwtc_wiosennewyzwanie#2_zdjecietelefonem

Molo w Sopocie. Wspomnienie fantastycznego czasu. Zdjęcia to cudowny wynalazek – pomagają utrwalić to co z czasem może stać się ulotne.


#3 Zdjęcie czarno-białe o małym kontraście

dwtc_wiosennewyzwanie#3_czarnobialemalykonstrast

Pierożki o małym kontraście 🙂


#4 Zdjęcie w podskoku

dwtc_wiosennewyzwanie#4_wpodskoku


#5 Zdjęcie niedoświetlone

dwtc_wiosennewyzwanie#5_zdjecieniedoswietlone


#6 Duży kontrast kolorystyczny

dwtc_wiosennewyzwanie#6_duzykontrastkolorystyczny

Foto ze spotkania z Kameralną Dorotą w Olsztynie. Super babka, super kawiarnia, super ciasto i kawa. I co jeszcze lepsze? Wreszcie ośmieliłam się i otworzyłam na spotkania z blogerami. Fajna sprawa!


#7 Przysłoń kadr cienkim materiałem

dwtc_wiosennewyzwanie#7_przyslonkadrcienkimmaterialem

Długo szukałam czegoś, czym mogłabym przysłonić obiektyw. W moim przypadku jedna warstwa chusteczki się nie sprawdziła, bo przez nią nie było widać nic! W końcu udało mi się pożyczyć od kogoś cienką czerwoną apaszkę.


#8 Zdjęcie w sztucznym świetle

dwtc_wiosennewyzwanie#8_wsztucznymswietle

Z uwagi na to, że zwykle jak już znajdę czas na fotografowanie to jest wieczór i bez sztucznego światła nie da rady, więc z tym punktem nie miałam problemu 🙂


#9 Kadr centralny

dwtc_wiosennewyzwanie#9_kadrcentralny

Co tu dużo mówić – herbata zielona. Yum yum!


#10 Żabia perspektywa

dwtc_wiosennewyzwanie#10_zabiaperspektywa

„Tylko dziada z babą tu brakuje”. Jeśli komuś brakowało – proszę bardzo. Baba z Dziadem. Para Kaszubów na ławce w Gdyni. Widziana oczami żaby.


#11 O zmierzchu

dwtc_wiosennewyzwanie#11_ozmierzchu

Widok na klify w Orłowie o zmierzchu.


#12 Z lampą błyskową

dwtc_wiosennewyzwanie#12_zlampablyskowa

Uwielbiam kwiaty. Chyba z każdym bukietem wiążą się jakieś wspomnienia. Z tym konkretnym – jedne z najpiękniejszych w życiu 🙂


#13 Mała głębia ostrości, małe „f”/makro

dwtc_wiosennewyzwanie#13_malaglebiaostrosci


#14 Do góry nogami

dwtc_wiosennewyzwanie#14_dogorynogami

Dworzec w Sopocie. Lubię styl, w jakim jest utrzymany.


#15 Kadr oparty na regule trójpodziału

dwtc_wiosennewyzwanie#15_regulatrojpodzialu

Trójpodzielny Kopernik zasiadający dumnie na olsztyńskiej ławce.


#16 Oświetl przedmiot bocznym światłem

dwtc_wiosennewyzwanie#16_oswietlbocznymswiatlem

Boczne światło. Naturalne, z okna. Dość mocne, ale całkiem podoba mi się ten efekt.


#17 Zdjęcie zrobione z pomocą samowyzwalacza

dwtc_wiosennewyzwanie#17_zdjeciezsamowyzwalacza


#18 Kolaż zdjęć

dwtc_wiosennewyzwanie#18_kolazzdjec

Zlepek kilku różnych kadrów z ostatniego czasu. Miłe wspomnienia 🙂


#19 Zdjęcie czarno-białe o dużym kontraście

dwtc_wiosennewyzwanie#19_czarnobialeduzykontrast

Nabrzeże portu w Gdyni.


#20 Zdjęcie pod światło

dwtc_wiosennewyzwanie#20_podswiatlo

Bydgoszcz pod słońce 😉


#21 Mocne linie w kadrze

dwtc_wiosennewyzwanie#21_mocneliniewkadrze

Gdynia Orłowo. Byłam tam po raz pierwszy i się po prostu zakochałam w tym miejscu. Miłość od pierwszego wejrzenia. Taki trochę mniej oblegany Sopot. Urocze miejsce. Gdybym miała podać jedno miejsce w Polsce, w którym chciałabym mieszkać (poza Bydgoszczą oczywiście) – wybór padłby na Orłowo ❤


#22 Zdjęcie podkreślające kształt obiektu

dwtc_wiosennewyzwanie#22_podkreslenieksztaltuobiektu

Stopa Łuczniczki.


#23 Porusz aparatem w trakcie robienia zdjęcia

dwtc_wiosennewyzwanie#23_poruszaparatem


#24 Zaparowany obiektyw

dwtc_wiosennewyzwanie#24_zaparowanyobiektyw


#25 W odbiciu w lustrze

dwtc_wiosennewyzwanie#25_wlustrze

W odbiciu w lustrze. A dokładniej w dwóch lustrach.


#26 Intensywna obróbka w programie graficznym/aplikacji

dwtc_wiosennewyzwanie#26_intensywnaobrobkawprogramie

Jak mi tego brakowało! Pierwszy raz od bardzo dawna miałam chwilę, aby poeksperymentować z aparatem. Nie mam jako takiego „domowego studia” ale staram się organizować jakoś przestrzeń do robienia zdjęć.


#27 Oświetl przedmiot z góry

dwtc_wiosennewyzwanie#27_oswietlprzedmiotzgory

Na tyle, na ile dałam radę.


#28 Kolorowe tło

Kiedyś zrobiłam fajną (moim zdaniem) fotografię z kolorowym tłem i próbowałam ten pomysł odtworzyć. Oczywiście nie dokładnie takie samo zdjęcie, ale na podobnej zasadzie. Ale nic mi z tego nie wyszło. W sytuacji gdyby można było użyć w wyzwaniu zdjęć ze starych zasobów, bez wahania wybrałabym to:

DSC_7345_21

Ponieważ jednak nie ma takiej możliwości, a moje próby odtworzenia tego spełzły na niczym, koniec końców zdjęcie nr 28 prezentuje się tak:

dwtc_wiosennewyzwanie#28_kolorowetlo


#29 Kreatywny dyptyk

dwtc_wiosennewyzwanie#29_kreatywnydyptyk

Kreatywny dyptyk należał do najtrudniejszych zadań. To chyba oznacza, że nie jestem zbyt kreatywna, co?


#30 Zasłoń dłonią część kadru

dwtc_wiosennewyzwanie#30_zaslondloniaczesckadru

Całkowity przypadek. Ale mi się spodobało i od razu wiedziałam, że wyląduje w tym wyzwaniu.


Tak wyglądają efekty mojej pracy przez ostatnie 2 miesiące. Hope you like it! 🙂 Jeśli o mnie chodzi to jak zwykle są zdjęcia, z których jestem zadowolona i są też takie, z których dumna nie jestem – takie życie.

Jeśli ktoś nie widział innych moich zmagań z wyzwaniami fotograficznymi Rudej i nie tylko, a jest zainteresowany, to odsyłam do podsumowań:

Dziękuję wszystkim, którzy mnie wspierali i motywowali! ❤

Martyna

12 Comments Add yours

  1. budzu pisze:

    I jak zwykle rozwaliłaś system:D Wszystkie są super, ale 14 jest mega:D

    1. Dziękuję *czerwieni się* 🙂

  2. Lena Jestem pisze:

    Ale świetnie Ci wyszło to wyzwanie! 🙂
    Ja w wiosennym wyzwaniu akurat nie wzięłam udziału, bo za późno się ocknęłam, ale czekam na kolejne 🙂

    1. A jak świetnie czytać takie komentarze! Dziękuję! 🙂

  3. Sylwia pisze:

    mocne linie w kadrze – wymiatają 😉

    1. To też chyba moje ulubione zdjęcie 🙂

  4. rokita pisze:

    Kurcze, normalnie no jestem zazdrosna, bo ja tak pięknych zdjęć robić nie umiem 😛 Challenge completed i to w jakim stylu 😀 Gratulacje!

    1. Oj bo się zaczerwienię 🙂

  5. Rewelacyjne efekty, a kreatywny dyptyk jest zachwycający, co jednak oznacza, że jesteś mega kreatywna! 🙂 Zapraszam także na moje podsumowanie: http://www.zfilizankakawy.pl/2015/05/wiosenne-wyzwanie-fotograficzne.html

    1. Dziękuję, dziękuję 🙂 A u Ciebie byłam już wcześniej, tylko jeszcze nie zostawiłam komentarza – wiesz, „zarobiona jestem” 😀

  6. younglionessproject pisze:

    Do góry nogami wyszło bardzo ciekawe 🙂 Zapraszam Cię do wzięcia udziału w podobnym wyzwaniu usunięto treść zakwalifikowaną jako spam

    1. Witaj, pod poprzednim Twoim komentarzem przybliżyłam Ci po krótce zasady panujące na tym blogu i ogólnie w blogosferze. Ponieważ się mimo tego nie zastosowałaś do nich – treści o charakterze spamu zostały usunięte, w ramach upomnienia. Następnym razem zmuszona zostanę usunąć cały komentarz. Pozdrawiam.

Skomentuj

