Ślady camino na świecie #2

Wiecie, że mam bzika na punkcie camino. Chyba już każdy o tym wie. Dlatego zawsze kiedy gdziekolwiek jestem – w kraju czy na świecie – i natrafię na symbol szlaków jakubowych, nie przejdę obok obojętnie. Zawsze zrobię zdjęcie. Zawsze.

Tym razem wpis powinien nosić tytuł „Ślady camino w kraju”, gdyż dziś będą zdjęcia tylko z Polski. Ale od początku zamierzałam wszystkie wpisy z tej serii tytułować tak samo, jedynie zmieniając numerację, tak więc dlatego jest jak jest.

dwtc_jakubnaplacuwolsztynie

(Św. Jakub na Targu Rybnym w Olsztynie)

Przy okazji wpisu o Olsztynie wspominałam, że natrafiłam tam na wiele jakubowych symboli i że z pewnością znajdą swoje miejsce w następnym wpisie, w którym podążam tropem św. Jakuba. Oto jest i Olsztyn. Dużo Olsztyna 🙂

dwtc_znakwolsztynieprzybramie

(Przy Bramie Wysokiej)

dwtc_obokolsztynskiegozamku

(Przy Zamku w Olsztynie)

Idzie lato, marzą mi się długie wakacje. A jak wakacje, to moje myśli od razu uciekają w kierunku camino…

dwtc_obokkopernikawolsztynie

(Przy pomniku Mikołaja Kopernika w Olsztynie)

dwtc_naolsztynskimrynku

(Na Rynku w Olsztynie)

Niestety nie ma szans, żeby udało mi się w tym roku postawić stopę na hiszpańskich szlakach do Santiago, ale może w końcu uda mi się kontynuować rozpoczęte dwa lata temu Camino Polaco w kujawsko-pomorskim.

dwtc_wejsciedobazylikiwolsztynie

(Nad wejściem do Bazyliki św. Jakuba w Olsztynie)

Ale żeby nie było tak monotematycznie tylko z Olsztyna, to teraz czas na… Toruń 🙂

dwtc_przykoscielejakubawtoruniu

(Przy wejściu do Kościoła św. Jakuba w Toruniu)

dwtc_przedkosciolemjakubawtoruniu

(Przed wyżej wymienionym kościołem)

Przez nasze sąsiednie miasto również przechodzi szlak polskiej drogi Jakubowej.

dwtc_przymostowejwtoruniu

dwtc_gdziesnamurzewtoruniu

(Znalezione na murach w Toruniu)

Tęsknię za Camino. W szczególności tym hiszpańskim. Rację mieli ci, którzy ostrzegali, że jak raz wyruszę w Drogę to przepadnę. I już zawsze będę chciała tam wrócić… I tak właśnie się stało ❤


A na koniec coś ciekawego do poczytania/pooglądania:

Martyna

Skomentuj

