Pierwsze takie Święta

I znów są Święta. Mam wrażenie, że ostatnio żyjemy od Świąt do Świąt, tak szybko ten czas ucieka.

Bardzo lubię Boże Narodzenie. Wyjątkowa atmosfera tych Świąt sprawia, że mimo chłodu za oknem zawsze wtedy czuję ciepło w sercu i takie jakby… rozrzewnienie?

Zanim zabrałam się do pisania, wróciłam na chwilę do zeszłorocznego świątecznego wpisu, żeby zobaczyć czy coś się w tym czasie zmieniło. I z zaskoczeniem stwierdzam, że zeszłoroczny Adwent do złudzenia przypomina tegoroczny. Nie muszę chyba mówić, że wszystkie postanowienia dobrego przeżycia tego czasu, wykorzystania go maksymalnie na to, co najważniejsze, spełzły na niczym. Znów dorwały mnie problemy żołądkowe, ponownie też skończyłam nagle na fotelu dentystycznym. Uroczo. Sam Adwent jako przygotowanie do Bożego Narodzenia też zaliczę do tych słabszych, nawet totalnie zawaliłam Szustakowe rekolekcje.

A teraz mamy Święta, a właściwie ich końcówkę. I pomimo wielu podobieństw do ubiegłego roku, to są pierwsze takie Święta. Pierwsze Święta w tandemie. Z jednej strony można powiedzieć „wielka mi różnica, kawałek metalu na palcu nic nie zmienia”. A jednak od zeszłego roku z utęsknieniem czekałam na tą chwilę. Bo dla mnie ten kawałek metalu zmienia naprawdę wiele.

dwtc_pierwszetakieswieta16

Pierwszy raz święta Bożego Narodzenia przeżyliśmy tak naprawdę razem. Pierwsza wspólna wigilia (dotychczas wigilię spędzaliśmy każdy ze swoją rodziną), pierwsze wspólne rozpakowywanie prezentów spod choinki. Pierwszy raz każda minuta tych Świąt była nasza, wspólna.

Będziecie się pewnie śmiać, że stara baba a o prezentach mówi. Ano mówi, a to dlatego, że uwielbiam obdarowywać innych. Swoje prezenty zwykle – ku zdziwieniu innych – odpakowuję na końcu, bo lubię obserwować jak robią to inni. Szczególnie miła jest ta szczera radość prawie 3-letniej bratanicy, która z dumą roznosiła wszystkim ich prezenty. To było takie słodkie i… autentyczne.

Tegoroczne Święta przepełnione są czasem spędzanym z rodziną i przyjaciółmi. Bardzo dobrym i wesołym czasem. Przy jedzeniu, rozmowach, planszówkach. Z mnóstwem śmiechu i radości. I czuję się wspaniale. Trochę jestem zmęczona, bo najpierw przedświąteczna krzątanina, a teraz jeszcze w same Święta naprawdę dużo się dzieje, ale śmiało mogę powiedzieć, że przez ten czas podładowałam sobie akumulatory. I pomimo różnych problemów i zmartwień choć trochę odpoczęłam psychicznie. Wiem, że ten czas się kończy i będzie trzeba wrócić do tego co trudne, ale Boże Narodzenie dało mi wytchnienie. Tak, z czystym sercem mówię Wam, że to był dobry czas.

Siadając do świątecznego stołu zawsze gdzieś tam w głębi serducha czuję małe ukłucie smutku, z powodu braku niektórych osób z nami. I mimo że to już kolejne takie Święta, mimo że przywykłam już do tego, że są z nami obecni ale już nie tak namacalnie, to jednak czasem mi ich tak po prostu po ludzku brakuje. Dobrze, że chociaż mamy coś takiego jak wspomnienia! I fotografie! 🙂

Na koniec prośba. Nie wiem co dla Was znaczą Święta Bożego Narodzenia, ani jak Wam minęły tegoroczne, ale spędzajcie Święta z najbliższymi. Odłóżcie telefony na bok, wyłączcie tablety i komputery, wylogujcie się z facebooka. I poświęcajcie ten czas rodzinie i przyjaciołom.

dwtc_pierwszetakieswieta3

dwtc_pierwszetakieswieta

dwtc_pierwszetakieswieta2

dwtc_pierwszetakieswieta6

dwtc_pierwszetakieswieta7

dwtc_pierwszetakieswieta8

dwtc_pierwszetakieswieta9

dwtc_pierwszetakieswieta10

dwtc_pierwszetakieswieta11

dwtc_pierwszetakieswieta12

dwtc_pierwszetakieswieta5

dwtc_pierwszetakieswieta13

dwtc_pierwszetakieswieta14

dwtc_pierwszetakieswieta15

(Pierwszy raz udało mi się nadać „bokeh” kształt!)

Martyna

4 Comments Add yours

  1. budzu pisze:

    Możliwość odpakowywania tak pięknie zapakowanych prezentów to prezent sam w sobie 😀 I też uważam, że ten ‚kawałek metalu’ zmienia baardzo wiele 🙂
    Fajnie, że miałaś dobre Święta, a ten ‚bokeh’ w gwiazdki jest cudny ❤

    1. Szary papier zawsze niezawodny do pakowania 🙂

  2. Śliczne ozdoby choinkowe masz na tych zdjęciach 😀

Skomentuj

